RAUM stickers - Maakplaats Utrecht

RAUM zoekt hoofd marketing & communicatie

RAUM zoekt een hoofd communicatie en marketing die wil meebouwen aan dé nieuwe publieke maakplaats in Utrecht, waar we met kunst, design en technologie de nieuwe stad verbeelden. Het gaat om een freelance opdracht van 16-20 uur per week, startend per 1 oktober 2017.

Wat ga je doen?

RAUM is pas net van start, dus jij krijgt de kans samen met ons te pionieren en een nieuw merk op te bouwen. Je draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van de marketingcommunicatiestrategie van RAUM. Wij vinden het namelijk essentieel dat de missie van RAUM weerspiegeld wordt in alles wat we doen. Als bewaker van dit spiksplinternieuwe merk zie jij er op na dat dit gebeurt: van de aankleding van het gebouw tot aan de ATL-campagnes voor evenementen en activiteiten. Je ontwikkelt jaarplannen gericht op het verhogen van de zichtbaarheid van het merk en het opbouwen van een trouwe achterban. Je hebt ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van communicatiecampagnes ter promotie van activiteiten en evenementen. In een projectstructuur werken is voor jou vanzelfsprekend. Je stuurt een communicatie-assistent aan die in samenwerking met jou aangezocht wordt. Je richt je rol in met een vernieuwende, innovatieve blik.

Profiel

Wij zoeken een ervaren, ambitieuze en enthousiaste professional. Je bent zelfstandig, creatief, resultaatgericht, stressbestendig, ondernemend en vooral hands on. En:

Wat bieden wij

De kans te bouwen aan een nieuw merk met veel groeipotentie en vrijheid. RAUM bestaat uit een klein betrokken kernteam, wat met ziel en zaligheid werkt aan een spannende plek voor makers en publiek in de nieuwe stad.

De functie is een freelance opdracht voor 16 – 20 uur in de week, startend per 1 oktober voor een periode van in ieder geval 6 maanden. Als het goed gaat, wordt je opdracht verlengd. We werken met een fixed fee waarvan de hoogte afhankelijk is van je ervaring. De vergoeding is gebaseerd op vergelijkbare vergoedingen binnen de culturele sector en uitgaande van een organisatie in opbouw. Dinsdag is onze vaste werkdag bij RAUM, de andere dag(en) mag je vrij indelen.

Over RAUM

De wereld om ons heen verandert steeds sneller en nergens zijn transities zó zichtbaar als in de stad, het meest creatieve en duurzame organisme op onze aardbol. We trekken er massaal naartoe: in 2030 woont meer dan 70% van de wereldbevolking in steden. Het feit dat we met zoveel verschillende mensen op een kleine oppervlakte leven, maakt de stad veerkrachtig en een ultiem podium om te experimenteren met oplossingen voor een betere toekomst. Of dat nu gaat om klimaat, migratie, vergrijzing of ongelijkheid, in de stad hebben we de beschikking over kennis, kunde en middelen om deze uitdagingen aan te gaan. Maar… om te experimenteren is ruimte nodig: ruimte om tot nieuwe inzichten en visies te komen. Ruimte die prikkelt en vragen stelt. In de alsmaar groeiende stad moeten we deze ruimte voor experiment blijven opeisen en zoveel mogelijk mensen op een positieve manier meenemen in de mogelijke toekomst.

Ruim 400.000 mensen zullen Utrecht in 2030 hun ‘thuis’ noemen. De groei vindt met name binnenstedelijk plaats en nergens komt deze groeispurt beter tot uiting dan op het Berlijnplein in Leidsche Rijn: nu volop in ontwikkeling en straks het nieuwe, tweede hart van de stad. RAUM creëert de ruimte voor het beleven van een nieuwe blik op de stad van de toekomst, door op een coöperatieve manier gebruik te maken van de wijsheid van de samenleving en ‘meemaken’ centraal te stellen. Makers zijn daarin onze pioniers: zij prikkelen met kunst, design en technologie onze collectieve creativiteit en maken de toekomst tastbaar.

Op onze publieke maakplaats bouwen we in 2017 en 2018 aan een programma van festivals, installaties, events en workshops. Ondertussen werken we middels creative placemaking toe naar de ontwikkeling van een permanente culturele voorziening aan het Berlijnplein, met zowel buiten als binnen exporuimte, installaties, events, werkplaatsen en -plekken, horeca en meer. Struin hier rond voor meer info over het programma, de makers en de missie van RAUM.

Ben je geïnteresseerd?

Mail dan uiterlijk 17 september a.s. een korte motivatie en je cv naar Donica Buisman (directeur RAUM) via donica@raumutrecht.nlo.v.v. Vacature Hoofd Marketing & Communicatie. Het team selecteert dan enkele kandidaten voor een kennismakingsgesprek op woensdag 20 september. Op dinsdag 26 september vindt het tweede gesprek plaats met mogelijk een kleine opdracht. We nemen maandag 18 september contact met je op om je te laten weten of je uitgenodigd bent voor dit eerste gesprek.

Heeft bovenstaande nog niet al je vragen beantwoord?

Struin rond op onze site voor meer info over RAUM of neem contact op met Donica Buisman, directeur RAUM) via donica@raumutrecht.nl

facebook insta twitter